Cea mai mare creștere a comerțului social va fi observată pe piețele în curs de dezvoltare, precum India și Brazilia, se arată în raport.
Se estimează că cumpărăturile pe platformele de social media vor ajunge la 1,2 trilioane de dolari la nivel global până în 2025, crescând de trei ori mai rapid decât comerțul electronic tradițional, un nou raport al Accenture.
Se estimează că creșterea va fi determinată în primul rând de utilizatorii rețelelor sociale din generația Z și Millennial, reprezentând 62% din cheltuielile de comerț social global până în 2025.
Comerțul social se referă la întreaga experiență de cumpărături a unei persoane, de la descoperirea produsului până la procesul de check-out care are loc pe o platformă de social media.
Cea mai mare creștere a comerțului social va fi observată pe piețele în curs de dezvoltare, precum India și Brazilia, se arată în raport.
Accenture a estimat că opt din zece utilizatori de rețele sociale din India folosesc comerțul social pentru a face cumpărături, iar utilizatorii din India au șanse de peste două ori mai mari să vândă pe platformele sociale, comparativ cu utilizatorii din SUA și Marea Britanie.
Cu toate acestea, utilizatorii sunt îngrijorați de faptul că achizițiile din comerțul social ar putea să nu fie protejate sau și rambursările ar putea să nu fie procesate corespunzător, ceea ce face din încredere cea mai mare barieră în calea adoptării.
„Va fi esențial ca aceste platforme de comerț social să ofere consumatorilor experiența potrivită construită în jurul încrederii și satisfacției și să-și extindă atractivitatea prin utilizarea limbilor locale și a interfețelor video”, a declarat Anurag Gupta, Managing Director și Lead, Strategy & Consulting, Accenture in India.
Raportul firmei de consultanță a constatat că, până în 2025, cel mai mare număr de achiziții din comerțul social la nivel global sunt așteptate în îmbrăcăminte, urmate de electronice de larg consum și decor.
Sursa: Hindu