Potrivit unei noi cercetări, abilitățile marketerilor în abilitățile digitale cheie au stagnat sau au scăzut între 2020 și 2021 la toate nivelurile de vechime.
Studiul, realizat de Chartered Institute of Marketing (CIM) și organismul de formare Target Internet cu peste 7.000 de agenți de marketing, constată că competența în analiză și date a scăzut cel mai mult, scăzând cu 6% până la un scor de 29%. Aproape șapte din 10 agenți de marketing (67%) se încadrează în cele mai inferioare două chintile pentru abilitățile lor de analiză și date.
Deși căderea este „ușor de explicat”, deoarece noile opțiuni de analiză și modificările regulilor cookie ridică complexitatea generală a marketingului digital, este totuși un indiciu „îngrijorător” al capacității marketerilor de a-și analiza și îmbunătăți munca, susține studiul.
Cercetarea se bazează pe rezultatele unui test de evaluare comparativă a abilităților de marketing digital, susținut de specialiști în marketing în 2018, 2020 și 2021. Testul le cere participanților să finalizeze o serie de sarcini care vizează testarea cunoștințelor lor în 12 domenii de marketing, cu un anumit se concentrează pe abilitățile digitale și calculează un scor procentual pentru fiecare.
Marketingul de conținut a cunoscut al doilea cel mai mare declin, cu 4% până la un scor de 24%, urmat de social media, care scade cu 2% până la 32%. Trei sferturi dintre specialiști în marketing se încadrează în cele mai mici două chintile pentru marketingul de conținut.
Marketingul mobil și SEO au înregistrat ambele un mic pas înapoi, cu o reducere de 1% fiecare. Alte zone rămân stagnante, inclusiv comerțul electronic la un scor de 37%, strategia digitală la 34%, publicitatea online la 31% și gradul de utilizare la 28%.
Singura disciplină care s-a îmbunătățit semnificativ în ultimele 18 luni este „marketingul general”, care crește cu 7% până la un scor de 54%. Ambele e-mail și PPC au înregistrat mici îmbunătățiri, cu 1% fiecare, până la 49% și, respectiv, 32%.
Spre deosebire de anii precedenți, rezultatele din acest an dezvăluie, de asemenea, o aliniere mai strânsă între vechime și nivelul abilităților de marketing digital. În cele mai multe cazuri, clasamentul abilităților de marketing digital crește odată cu vechimea agentului de marketing – cu toate acestea, abilitățile de analiză și date sunt încă în scădere cu 7% la nivel de director. Potrivit studiului, tendința reflectă o „stagnare” a abilităților în rândul marketerilor la nivel de management, mai degrabă decât o îmbunătățire la niveluri superioare.
„Cel mai recent criteriu de referință pentru abilitățile de marketing digital ar trebui să acționeze ca un prompt pentru organizațiile din toate sectoarele”, spune directorul de marketing al CIM, Gemma Butler.
„În vreme ce tehnologiile de marketing și platformele de social media continuă să inoveze în ritm – și utilizarea de către consumatori a canalelor digitale nefiind semne de încetinire – gama de competențe așteptate de la profesioniștii în marketing va continua să se extindă.”
Butler observă o „schimbare distinctă” în atenția către seturi mai largi de abilități de marketing, datele recente CIM dezvăluind că șase din 10 agenți de marketing care au fost concediați din cauza pandemiei au folosit timpul plecat de la locul de muncă pentru dezvoltare personală și perfecționare, în special în domenii precum marca. , copywriting și strategie.
Cu toate acestea, îmbunătățirea seturilor mai largi de competențe de marketing „nu poate fi în detrimentul competențelor digitale”, avertizează ea, adăugând că echipele de marketing trebuie să găsească un echilibru astfel încât să poată satisface atât nevoile clienților, cât și ale organizațiilor lor.
„Riscul de a rămâne în urmă trebuie evidențiat pe baza faptului că tehnologia nu va aștepta. Necesitatea de a continua perfecționarea pentru a rămâne nemișcată era evidentă înainte de pandemie – riscul acum este ca aceasta să continue doar să crească, iar decalajul de competențe ar putea deveni de negestionat”, spune ea.
„Angajatorii trebuie să investească în dezvoltarea continuă a echipelor lor de marketing.”
La începutul acestei luni, Săptămâna Marketingului a identificat îmbunătățirea competențelor drept una dintre provocările și oportunitățile cheie cu care se vor confrunta agenții de marketing în 2022 , deoarece mărci precum Unilever, M&S și General Motors investesc în programe de competențe.
Impulsul vine pe măsură ce piața locurilor de muncă rămâne extrem de competitivă, cererea de specialiști în marketing cu abilități digitale foarte ridicată și specialiști în marketing de marcă care raportează dificultăți în ocuparea rolurilor .
Mai mult, în noiembrie, Asociația de date și marketing (DMA), Societatea de Cercetare a pieței (MRS) și Asociația de publicitate (AA) au îndemnat guvernul să investească mai mult în programul de formare condus de industrie , după ce a susținut că a „ratat o oportunitate uriașă” de a implica organismele comerciale în „revoluția competențelor” de 2 miliarde de lire sterline.