Suprapunerea scrisului din secolul al XIX-lea pe cutii bogate în nuanțe echilibrează nostalgia și modernitatea, o reamintire reconfortantă a statutului iconic al Coca-Cola.
Campaign Trail este analiza noastră a unora dintre cele mai bune și mai rele eforturi creative noi din lumea marketingului. Vezi aici coloanele anterioare din arhive .
Anumite mărci sunt atașate pentru totdeauna unei scheme de culori sau unui anumit tip de literă. Coca-Cola, de exemplu, de-a lungul anilor a legat o cutie de culoare roșu aprins cu inscripție cursivă albă de sifonul său clasic. Chiar și cu textul într-o altă limbă, produsul este universal recunoscut.
În timp ce gigantul băuturii este oarecum căsătorit cu același aspect general pentru sifonul său clasic, doar logo-ul său posedă influența mărcii și recunoașterea globală care eliberează celelalte varietăți de arome pentru a se juca cu actori secundari precum culoarea și iconografia de fundal.
Noul ambalaj, anunțat pe 19 ianuarie , se bazează pe branding-ul erou al Coca-Cola al scriptului său curgător de 130 de ani – în față și în centru pe cutii – schimbând în același timp aspectul produselor sale aromate și a omologilor lor fără zahăr. În ciuda aspectului simplificat al cutiilor bogate în nuanțe, băuturile vor fi în continuare ușor de recunoscut pe rafturile magazinelor.
„Cred că acesta este testul acid pentru a stabili dacă acea marcă sau acel ambalaj își îndeplinește misiunea de recunoaștere: poți să-ți încețoști ochii și să-l alegi în continuare?”
Terrance Weinzierl
Director de tip, Monotype
Suprapunerea siglei din secolul al XIX-lea pe cutiile de culoare uni oferă un oarecare echilibru între nostalgie și modernitate, o reamintire reconfortantă a mărcii iconice de băuturi care este Coca-Cola, potrivit Terrance Weinzierl, director de tip la Monotype.
„Când merg la magazin și caut Cola, vei putea recunoaște aceste arome de la doi metri distanță, cu ochii miji”, a spus Weinzierl. „Și cred că acesta este testul acid dacă acea marcă sau acel ambalaj își împlinește misiunea de recunoaștere: poți să-ți încețoșești ochii și să-l alegi în continuare?”
„Efectul Chobani”
Reproiectarea cutiei, care va începe să ajungă pe rafturile magazinelor luna aceasta, se bazează pe sistemul de design simplificat al mărcii de băuturi din aprilie 2021 pentru produsele sale Coca-Cola, Coca-Cola Zero Sugar și Diet Coke. Această actualizare a tăiat elementele vizuale străine și a redus aspectul general al mărcii în ceea ce a fost prima reproiectare globală a ambalajului din 2016 , când compania și-a instituit pentru prima dată strategia „One Brand”.
În cea mai recentă actualizare, Coca-Cola aduce o oarecare uniformitate pe raft și în portofoliul său de arome. Împreună, linia pare mai consistentă din punct de vedere vizual decât în trecut, pentru care Weinzierl le-a amintit de ambalajul strălucitor și ocupat al Cherry Coke din anii 1990 . Acum, culorile stivuite pe băuturile cu mai multe arome, cum ar fi Cherry și Vanilia, ajută, de asemenea, la comunicarea a ceea ce se află în cutie, creând o legătură mai clară între ambalaj și produs.
„Când mă uit la toată gama, îmi amintește de o hartă a metroului”, a spus Weinzierl. „Există un designer pe nume Harry Beck, care a realizat harta originală a metroului londonez și a extras-o dintr-o hartă reală în această imagine de linii și puncte de anumite culori. Această abstracție face ca întreaga linie de produse [Coca-Cola] să fie ușor de navigat. imediat.”
Cea mai recentă actualizare a Coca-Cola se aliniază cu reducerea mai largă a activelor vizuale și a ambalajelor mărcilor din ultimii ani. Modificările mărcilor au căpătat o nouă importanță în ultimii doi ani, deoarece agenții de marketing au lucrat pentru a-și menține mărcile relevante într-un peisaj modificat de pandemie.
Dar, așa cum apar tendințele în modă, stilurile tipografice se retrag și curg, a spus Weinzierl. În ultimii 10 până la 20 de ani, a existat un impuls pentru a abandona vechile fonturi de scriere și a utiliza sans serifuri geometrice. În anii 2010, mărci precum Burberry, Google și Yahoo au trecut la logo-uri mai plate, în stil bloc, în încercarea de a ajunge la consumatorii contemporani pe canalele digitale.
„Cred că suntem de cealaltă parte a acestei tendințe”, a spus Weinzierl. „Acest lucru se referă și la ceea ce numim „efectul Chobani”. Chobani a introdus acest tip serif moale care arată retro, sănătos și uman – un fel de sans serif anti-geometric. De atunci, o grămadă de alte companii au preluat această tendință pentru stiluri care sunt mult mai umane, mai accesibile și cu aspect prietenos. , spre deosebire de un sans serif geometric.”
Ambalare ca poster
Coca-Cola nu este singura care începe anul cu un aspect proaspăt. M&M’s și Anheuser-Busch au dezvăluit, de asemenea, reîmprospătări ale mărcii la mijlocul lunii ianuarie, punând probabil bazele realinierii valorilor mărcii sau inițiativelor de marketing mai largi în anul următor, deoarece ei și alte mărci globale continuă să se adapteze la sughițurile legate de COVID-19 sau lanțul de aprovizionare. probleme.
„… Ambalajul trebuie să funcționeze ca un poster în miniatură, cu echilibrul corect de informații pe el. Dacă este prea dens, consumatorii nu îl vor citi. Dacă nu există suficiente informații, s-ar putea să nu îl aleagă.”
Terrance Weinzierl
Director de tip, Monotype
Aceste tipuri de modificări ale siglelor sau ale ambalajelor nu sunt de obicei puse în aplicare la întâmplare – în special pentru companii masive precum Coca-Cola. Vârful anului este un termen limită firesc pentru proiecte majore, cum ar fi o actualizare a siglei sau o revizuire a ambalajului, semnalând că noul aspect al Coca-Cola a fost în lucru de luni sau chiar ani, fiind supus cercetării, testarii, planificarea și lansarea minuțioase a consumatorilor. după Weinzierl. Și cu o concurență acerbă pe rafturile magazinelor, importanța aspectului general al unei mărci se întinde dincolo de simple aparențe pentru a afecta rezultatul final.
„Un magazin alimentar este o mină de aur pentru design grafic, cu poate la fel de multe fonturi ca o bibliotecă”, a spus Weinzierl. „Dar ambalajul trebuie să funcționeze ca un poster în miniatură, cu echilibrul corect de informații pe el. Dacă este prea dens, consumatorii nu îl vor citi. Dacă nu există suficiente informații, s-ar putea să nu o aleagă.”