După mai bine de doi ani de pandemie și o serie de restricții care ne-au re-trasat limitele interacțiunii umane, am putea afirma despre conexiunile digitale c-au căpătat un nou sens, folosirea lor fiind, pentru mediul de business și nu numai, singura cale de supraviețuire. Și n-am greși deloc.
Deasupra legăturilor care se formează în mediul virtual la nivelul rețelelor de socializare, o nouă eră a marketingului online a căpătat sens și deschidere, vârful strategiilor de promovare, vânzare și livrare fiind atins atunci când prezența internetului devenea singura poartă spre lume.
Folosit cu iscusință, marketingul online a înglobat viziunea vânzătorului, a prestatorului de servicii în raport cu cumpărătorul său, transformând emoția în reacții, curiozitatea în comenzi și feedback-ul clienților în material brut, numai bun de folosit în campaniile viitoare.
Cu o istorie vastă bazată pe fapte cu context diferit, întreaga echipă care activează în breaslă s-a trezit în fața unei provocări aparte: adaptarea la condiții de lucru neprielnice, căutarea de soluții pentru păstrarea sau chiar accelerarea interacțiunii la nivel digital și gestionarea unor rezultate care n-au fost întotdeauna ușor de asimilat.
Deși definiția marketingului online nu s-a modificat în ansamblu, mediul extern materializării lui a făcut-o cu prisosință și de aceea oamenii implicați în procesul de creație au fost nevoiți să se adapteze din mers, redescoperind plăcerea evadării din rutină.
La nivel de brand, păstrarea identității din perspectiva lucrului de acasă a reprezentat un aspect provocator iar comasarea echipelor în spații virtuale a fost un salt forțat spre progresul accelerat.
Laolaltă cu modificările în fața cărora am fost puși traversând această perioadă, avalanșa de accesări și de potențiali clienți care au dat buzna deodată, perspectivele de abordare a strategiilor digitale s-au schimbat, nevoia de a face față unui altfel de public fiind una vitală. Oameni care nu apreciau cumpărăturile online sau care nu agreau timpul petrecut în social media ca formă de relaxare s-au văzut în poziția de a se adapta la noutatea situației iar segmentul lor de piață a fost provocarea pe care marketingul online a acceptat-o cu brațele deschise.
Tot ceea ce știam până la declanșarea pandemiei despre publicitate, comunicare, putere de persuasiune și vânzare în mediul online s-a rescris după reguli noi, accesarea anumitor resurse și trasarea unor traiectorii diferite fiind inevitabile.
Spunem despre marketingul online că este un cumul de factori, servicii și strategii care combinate după rețete personalizate pot da rezultate spectaculoase. Sub influența factorilor externi care au schimbat fundamental felul de a privi lucrurile în toate domeniile, grija pentru abordările care durează și planurile la a căror îmbunătățire lucrăm constant, păstrăm pentru sfera digitală atenția orientată spre a acoperi fiecare spațiu liber cu piesa de puzzle potrivită.
De la cumpărăturile zilnice la cursuri din sfera educațională, de la ședințe și interviuri de angajare, de la evenimente sociale la reuniuni familiale, totul se desfășoară acum într-un mediu pregătit să le găzduiască iar de organizarea lui pentru funcționarea perfectă îi putem da credit noțiunii de marketing online. Povestea merge mai departe.