- Pentru a împiedica comercianții să piardă vânzări din cauza rezultatelor slabe ale căutării, Google a introdus un instrument de căutare cu amănuntul pentru a oferi clienților rezultate de căutare mai precise atunci când fac cumpărături online, a declarat miercuri Srikanth Belwadi, manager de produs al grupului Google Cloud, într-o postare pe blog.
- Potrivit anunțului, instrumentul este echipat cu înțelegere avansată a interogărilor pentru a oferi cumpărătorilor rezultate de căutare mai bune și căutare semantică pentru a potrivi trăsăturile produsului cu conținutul site-ului pentru descoperire. Instrumentul de căutare optimizează rezultatele prin valorificarea interacțiunii utilizatorilor și modele de clasare și include, de asemenea, practici de confidențialitate care protejează datele retailerului cu controale de acces.
- Printre retailerii care au testat Retail Search se numără Lowe’s, Fnac Darty și Casas Pernambucanas. Până acum, companiile care au încercat această funcție au înregistrat o creștere a conversiilor vânzărilor, dimensiuni mai mari ale coșurilor și o implicare mai bună a clienților, a spus Belwadi .
Perspectiva de cautare
Google a creat funcția de căutare cu amănuntul pentru a aborda căutările inadecvate care duc la abandonarea coșului de pe site-urile de comerț electronic. Gigantul tehnologic a efectuat un sondaj cu Harris Poll, indicând că 94% dintre consumatorii din SUA au părăsit o sesiune de cumpărături din cauza rezultatelor inexacte ale căutării. Compania a mai spus că comercianții cu amănuntul pierd 300 de miliarde de dolari în vânzări anual din cauza abandonului căutărilor în SUA.
„Astăzi, oamenii se așteaptă ca motoarele de căutare să înțeleagă mai profund intenția lor, să returneze rezultate relevante mai repede și să îi ajute să descopere noi produse cu ușurință, cu recomandări personalizate”, a scris Belwadi în anunț. „Acum, prin puterea Căutării cu amănuntul, atunci când un cumpărător caută o „rochie lungă, neagră, cu mâneci scurte și o potrivire confortabilă” pe un site de comerț electronic, ar trebui să obțină imediat rezultate exact pentru asta – în loc să-și rafineze căutarea de mai multe ori. , sau mai rău, renunțând la călătoria lor de cumpărături.”
Neelima Sharma, vicepreședintele senior pentru tehnologie. e-commerce, marketing și merchandising la Lowe’s, a declarat într-o declarație că, de la parteneriatul cu Google, retailerul de îmbunătățiri pentru locuințe a înregistrat o creștere a conversiei în căutare, o scădere a ratei fără rezultate găsite, o creștere a ratei de clic și rezultate de căutare îmbunătățite pentru căutările cu coadă lungă.
În plus față de Retail Search, Google a lansat și alte instrumente pentru a ajuta comercianții cu tehnologia lor de comerț electronic și pentru a face experiența de cumpărături mai ușoară pentru clienți. În luna mai anul trecut, compania și-a extins parteneriatul cu Shopify , permițând vânzătorilor să-și prezinte cu ușurință produsele clienților pe instrumentele sale de navigare pe mobil. De asemenea, a lansat un instrument Shopping Graph, care urmărește produsele, comercianții, mărcile, recenziile și informațiile despre inventar folosind inteligența artificială. În septembrie, compania a introdus Google Lens , care permite cumpărătorilor să caute și să cumpere folosind imagini și videoclipuri pe o anumită pagină web.
Pandemia de COVID-19 a accelerat cheltuielile pentru comerțul electronic, dar cercetările sugerează că consumatorii încă apelează la magazine pentru majoritatea achizițiilor lor. Un raport din 2021 de la Forrester prevede că 72% din comerțul cu amănuntul va avea loc în magazinele fizice în 2024. Totuși, comerțul electronic a crescut cu 30% în 2020, cea mai mare creștere din 2002, potrivit Forrester.