Astăzi, motoarele de căutare fac exact ceea ce fac editorii de pagini galbene, dar într-un mod mult mai complex și mai dinamic. Există anumite standarde și o logică în modul în care funcționează „directoarele” lor (paginile cu rezultate ale motorului de căutare, sau pe scurt SERP-urile) – și nu, nu este alfabetic sau în funcție de industrie.
A acorda atenție SEO este similar cu aplicarea paginilor galbene care urmează să fie listate și încercarea de a îndeplini standardele acestora. Este puțin mai tehnic, dar vom trece peste elementele de bază ale analizei SEO și cum să facem o analiză SEO a site-ului web în acest articol și, sperăm, să o facem mai clară pentru tine.
Ce este analiza SEO?
Analiza SEO este o verificare a site-ului web pentru sănătatea generală, structura, conținutul și alți factori relevanți pentru clasamentul motoarelor dvs. de căutare. Cu alte cuvinte, gândiți-vă la asta ca la consultarea unui expert cu privire la modul de a atrage mai multă atenție și de a fi mai bine descoperit pe „paginile galbene” ale internetului, paginile de rezultate ale motorului de căutare (SERP-uri). Rezultatele dezvăluie domenii care pot fi îmbunătățite pentru a vă crește clasarea pe SERP-uri și cum puteți construi cea mai bună strategie SEO pentru afacerea dvs.
De ce este importantă analiza SEO?
Analiza SEO este prima ordine de lucru pentru o strategie SEO fără glonț. Vă arată punctele slabe și punctele forte și la ce să lucrați pentru a obține un clasament SERP mai bun .
Pe lângă un audit SEO pe pagină și un audit SEO pentru site-ul web, puteți, de asemenea, să efectuați o analiză a concurenței SEO pentru a înțelege tendințele, unde se află concurenții dvs. SEO și a veni cu o strategie care să strălucească.
Dacă țintiți spre clasamentul de top în zona dvs. de afaceri, creșterea traficului pe site-ul dvs., atingerea obiectivelor de afaceri și a obiectivelor de creștere, cu siguranță aveți nevoie de o analiză SEO. Pregătirea unui raport SEO extins vă va oferi informații utile și vă va ajuta să elaborați o strategie SEO solidă.
Cum se face o analiză SEO a unui site web
O analiză SEO constă dintr-un număr de detalii tehnice care pot fi grupate în trei:
- SEO pe pagină: include conținutul (calitatea și utilizarea cuvintelor cheie) și problemele structurale, codul sursă HTML, imagini și meta-etichete.
- SEO off-page: aceasta se referă la elementele din afara site-ului dvs. care încă se referă la dvs., care pot fi controlate prin crearea de linkuri, listarea și prezentarea pe site-uri web credibile și blogging-ul pentru invitați.
- SEO tehnic: Aspectele tehnice ale SEO se referă la structura și funcționarea site-ului web și optimizarea acestora pentru crawlere. Include și optimizarea mobilă.
În primul rând, ați dori să faceți o listă cu elementele pe care le veți verifica și prioritiza. Apoi, planificați cui veți atribui ce părți ale analizei și pe care doriți să le externalizați agențiilor.
Unii pași pot fi gestionați cu instrumente SEO și verificatoare SEO disponibile tuturor. De exemplu, există mulți exploratori de cuvinte cheie și instrumente de cercetare pe care le puteți folosi pentru a găsi cuvinte cheie, cu alternative potrivite pentru fiecare buget (chiar și unele opțiuni gratuite). Puteți opta pentru o scanare automată pentru problemele de bază ale structurii paginii și erorile tehnice.
Cu toate acestea, poate doriți să externalizați detaliile tehnice mai complexe către agenții profesionale pentru un audit SEO tehnic de înaltă calitate și amănunțit.
Ce să verificați în analiza SEO a unui site web
Acum că am acoperit elementele de bază și de ce ar trebui neapărat să efectuați un audit SEO, în această secțiune vă oferim detalii tehnice pentru a vă oferi o idee mai bună. Care sunt elementele cheie de căutat într-o analiză SEO cuprinzătoare? În ce constă o analiză SEO cuprinzătoare? Să intrăm în detalii.
Structura URL
Adresa URL a site-ului dvs. este „adresa digitală” a afacerii dvs. și un element semnificativ pentru practicile SEO. Adresele URL către diferite pagini de pe site-ul dvs. vă ajută să vă organizați conținutul și să vă ofere acces la diferitele tipuri de conținut pe care le oferiți. Ele funcționează ca niște semne plasate într-un magazin care se referă la diferite culoare, categorii de produse pe care le oferiți, ajutând vizitatorii să navigheze cu ușurință.
Ce ar trebui să cauți în structurarea URL-urilor? Iată câteva dintre cele mai bune practici SEO pentru structura URL:
- Dacă este posibil, asigurați-vă că adresele URL sunt lizibile și se referă la conținut, mai degrabă decât un set aleatoriu de caractere, litere, numere. O anumită versiune a titlului este de obicei o alegere bună.
- Includeți cuvintele cheie țintă în adresa URL pentru a vă crește clasamentul.
- Mai scurtă URL-ul, cu atât mai bine. Dacă adresele URL au peste 100 de caractere, vă recomandăm să le scurtați.
- Folosiți cratime (-) sau liniuțe de subliniere (_) pentru a separa cuvintele din adresa URL.
- Optează pentru un SSL (Secure Sockets Layer) și alegeți HTTPS în loc de HTTP. Aceasta vă criptează conexiunea și oferă un plus de siguranță împotriva hackerilor. Având SSL, vă crește clasamentul în motoarele de căutare și preferința de către utilizatori.
Conţinut
Conținutul este poate cel mai esențial element la care vei lucra pentru analiza SEO, confirmat de Google ca unul dintre primii 3 factori de clasare. Acesta este modul în care vă transmiteți mesajul și modul în care crawlerele motoarelor de căutare ajung să vă cunoască. Problemele de conținut constau în redactarea dvs., cuvintele cheie, originalitatea și valoarea oferite și relevanța.
Motoarele de căutare devin mai inteligente cu privire la modul de a recunoaște conținutul spam și de calitate scăzută și de a penaliza astfel de pagini în clasamentele lor. Cu atenție la detalii, îți poți îmbunătăți conținutul și, ca urmare, clasamentul SERP. Iată câteva puncte de luat în considerare:
- Faceți cercetarea cuvintelor cheie înainte de a crea conținut. Vino cu cuvintele cheie de top cu cel mai mare volum și densitate de căutare. Există o mulțime de instrumente pe care le puteți folosi pentru cercetarea cuvintelor cheie, puteți obține și ajutor profesionist.
- Efectuați în mod regulat o analiză a decalajului de conținut. Consultați concurenții dvs. și vedeți pentru ce cuvinte cheie și subiecte se clasează. Dacă vă lipsește vreuna dintre zone, închideți decalajul și țineți pasul cu ele.
- Optimizați-vă imaginile. Imaginile mari cu rezoluție înaltă pot încetini timpul de încărcare a paginii. Dar nu vrei nici imagini cu rezoluție scăzută.
- Adăugați texte alternativ la toate imaginile dvs. cu 10-15 cuvinte legate de imagine. De asemenea, utilizați cuvinte relevante și descriptive atunci când denumiți fișierele imagine și folosiți cratime pentru a separa cuvintele.
- Veniți cu titluri de pagini atractive și etichete de titlu care includ cuvântul cheie de top pentru care doriți să vă clasați. Lungimea recomandată pentru etichetele de titlu este între 50-60 de caractere. Titlurile dvs. ar trebui să fie diferite de etichetele de titlu, ceea ce vă va ajuta, de asemenea, să includeți diferite cuvinte cheie.
- Evitați conținutul duplicat. Boții motoarelor de căutare pot detecta conținut duplicat atât pe site-ul dvs., cât și între două site-uri diferite și îl semnalează. Dacă este detectat, site-ul dvs. se poate clasa mai jos sau chiar poate fi eliminat din index.
Meta descrieri
Metadescrierile sau meta-etichetele sunt un fel de briefs pe care le oferiți motoarelor de căutare pentru a descrie ceea ce aveți pe site-ul dvs. Ajută roboții să indexeze paginile dumneavoastră în funcție de cuvintele cheie relevante și are o mare influență asupra SEO.
Asigurați-vă că aveți o meta-descriere pentru fiecare pagină și că nu aveți duplicate. Descrierile ar trebui să aibă între 135 și 160 de caractere și să includă cuvintele cheie țintă.
Resurse blocate
Resursele blocate sunt fișiere din care sunt blocate și, prin urmare, inaccesibile de GoogleBot. Acestea nu pot fi accesate cu crawlere și indexate în motoarele de căutare. Mai ales când adăugați un protocol SSL pe site-ul dvs. web, motoarele de căutare accesează din nou site-ul web pentru a-l indexa din nou. Blocarea resurselor împiedică acest proces și vă afectează clasamentul. Iată cum să remediați asta:
- Găsiți resurse blocate folosind Google Search Console.
- Găsiți linia care blochează resursa în fișierul robots.txt.
- Actualizați linia și permiteți GoogleBot să acceseze fișierele.
Legături
Link-urile sunt pasaje dintre paginile relevante și site-uri web și sunt o parte esențială a structurii site-ului dvs. web, precum și a relației site-ului dvs. cu alte site-uri web. Există două niveluri pentru a lucra la analiza SEO: link-uri on-page (interne), link-uri off-page (inbound, incoming) cunoscute și sub denumirea de backlink. Iată câteva puncte la care ar trebui să acordați atenție:
Link-uri interne
- Când aveți două articole care se referă unul la celălalt, sau termeni și concepte legate de alt conținut pe site-ul dvs., asigurați-vă că adăugați linkuri și subliniați acele conexiuni. Aceasta se numește legătură contextuală.
- Puteți adăuga o „postări conexe” și o secțiune „postări populare” pentru a vă îmbunătăți construirea de link-uri interne.
- Nu lăsați nicio pagină și conținut „orfane”, asigurați-vă că toate paginile dvs. au backlink-uri sau link-uri interne, astfel încât acestea să apară pe SERP-uri.
- Efectuați verificări regulate asupra stării de sănătate a legăturilor dvs., reparați linkurile rupte și preveniți erorile.
- Asigurați-vă că textele de ancorare sunt adecvate. Textele de ancorare sunt texte pe care se poate face clic cu hyperlinkuri. Nu ar trebui să fie spam și lungi, ci să aibă legătură cu conținutul din link și să poată capta atenția cititorului. De asemenea, evitați să utilizați același hyperlink de mai multe ori pe o pagină.
Backlink-uri
- Verifică-ți profil backlink și vedeți dacă aveți link-uri de intrare proaste ca parte a analizei SEO. Contactați administratorii site-urilor pentru a vă elimina, dacă este necesar. Puteți trece peste lista backlink-urilor dvs. și puteți verifica scorurile de spam ale site-urilor.
- O altă modalitate de a vă reglementa backlink-urile este diferența dintre linkurile dofollow și nofollow. Dacă nu doriți ca motoarele de căutare să ia în considerare un link de intrare pe un anumit site web, dar nu doriți ca mențiunea să fie eliminată, puteți cere administratorului să adauge o mică bucată de cod pentru a deveni un „link nofollow”. ”, care va împiedica roboții să urmărească acel link pe acel site. În mod implicit, toate linkurile sunt link-uri dofollow.
Structura site-ului (arhitectura)
Arhitectura site-ului dvs. este baza experiențelor utilizatorilor dvs. De asemenea, afectează modul în care crawlerele vor naviga prin site și își vor da seama ce oferiți pe site și unde aveți fiecare element. Pentru a optimiza structura site-ului dvs., există câteva lucruri pe care le puteți face:
- Listați toate paginile dvs. principale în partea de sus a site-ului dvs., într-o bară de navigare unde vizitatorii și crawlerele le pot găsi cu ușurință.
- Creaza un Harta site-ului XML (directorul, foaia de parcurs a site-ului dvs.) pentru a ajuta crawlerii să înțeleagă structura site-ului.
- Asigurați-vă că conținutul pe care îl menționați în harta site-ului dvs. este prezent.
- Construiește-ți bine legăturile interne, astfel încât vizitatorii să poată naviga cu ușurință de la o pagină la alta.
Amabilitate generală și timp de încărcare
Motoarele de căutare se uită la cât de fluidă este experiența utilizatorului atunci când decid cu privire la clasamente. Paginile cu încărcare mai rapidă și paginile prietenoase pentru utilizatori sunt recompensate în clasamentele SERP. Puteți face câteva lucruri pentru a vă optimiza timpul de încărcare și armonia:
- Optimizați imaginile, asigurați-vă că nu folosiți prea multe imagini și imagini prea mari.
- Prea multe JavaScript pot încetini pagina. Utilizați un instrument de compresie JavaScript și încărcați JavaScript în subsolul paginii.
- Utilizați un CDN (Rețeaua de livrare a conținutului). Acest lucru va salva o memorie cache a paginilor dvs. de pe servere din întreaga lume și va accelera timpul de răspuns pentru mai mulți vizitatori în diferite locuri.
- Examinați partea din spate a site-ului dvs. pentru probleme, verificați codul pentru erori și remediați-le.
Reactivitate la mobil
În prezent, majoritatea utilizatorilor de internet se conectează de pe dispozitive mobile. Fără o optimizare adecvată pentru mobil, veți pierde un trafic potențial semnificativ și veți îngreuna convertirea vizitatorilor. Motoarele de căutare recompensează site-urile web compatibile cu dispozitivele mobile și le clasează mai sus în paginile cu rezultate. Iată sfaturi pentru optimizarea dispozitivelor mobile:
- Vizualizați site-ul dvs. în modul mobil pentru a vedea cât de bine funcționează.
- Asigurați-vă că tipografia și designul sunt ușor de afișat și citit pe dispozitivele mobile. Optează pentru simplitate și viteză față de modele complexe, greu de încărcat.
- Adăugați metaetichete receptive în documentul HTML
- Aplicați interogări media la aspect
- Faceți imaginile și videoclipurile încorporate receptive