Cumpărăturile pe rețelele sociale vor exploda în popularitate în următorii câțiva ani și ar putea deschide noi căi pentru întreprinderile mai mici.
Potrivit unui nou raport al grupului de consultanță Accenture , comertul social se estimează că va crește de trei ori mai rapid decât comerțul electronic tradițional în următorii patru ani.
Se estimează că comerțul social va deveni o piață globală de 1,2 trilioane de dolari până în 2025, reprezentând 16,7% din cheltuielile totale pentru comerțul electronic, potrivit Accenture.
Cumpărăturile pe rețelele sociale includ orice, de la achiziții în aplicație efectuate pe platforme precum Facebook sau Instagram pe pagina unui brand sau a unui influencer sau prin canalele de cumpărături în flux live , de exemplu.
Potrivit Accenture, spre deosebire de cumpărăturile tradiționale din comerțul electronic, comerțul social echivalează de fapt condițiile de joc între giganții online precum Amazon și mărcile mai mici, deoarece le oferă acestor companii mai mici acces mai ușor la mai mulți clienți.
„Orice marcă, mare sau mică, poate vinde prin intermediul comerțului social, iar orice individ poate acum să devină sau să-și creeze un „brand” propriu și să ajungă direct pe piață”, au scris experții Accenture în recentul companiei „ De ce cumpărăturile sunt setate pentru o societate socială ”. revoluție” raport.
„Acest lucru are implicații extrem de pozitive pentru întreprinderile mici și antreprenori, deoarece sunt capabili să ajungă pe piețe potențial masive care pur și simplu nu le erau disponibile înainte”, se arată în raport.
Sondajul Accenture asupra a peste 10.000 de utilizatori de rețele sociale la nivel mondial a constatat că 59% au spus că au mai multe șanse să cumpere de la mărci mai mici atunci când fac cumpărături pe rețelele sociale, comparativ cu navigarea online standard. Aproape jumătate dintre respondenți (44%) au spus că au șanse mai mari să cumpere un brand despre care nu au auzit niciodată prin intermediul canalelor de cumpărături sociale.
„Matematica se schimbă dramatic”, se spune în raport. „În loc de câțiva retaileri mari și mărci care vând pe piețe de masă de milioane, acum vedem milioane de persoane fizice și întreprinderi mai mici vânzând între ele într-un ecosistem vast de comerț social. Rezultatul este că mărcile mari vor continua să se confrunte cu creșterea concurența a mii de întreprinderi mai mici.”
China este în prezent cea mai avansată piață în acest domeniu în ceea ce privește dimensiunea și maturitatea și deschide calea altora. Accenture se așteaptă ca piețele în curs de dezvoltare, precum India și Brazilia, să înregistreze cea mai mare creștere pe această piață în următorii câțiva ani.
Tendința de a face cumpărături pe rețelele sociale a crescut în timpul pandemiei, deoarece mai mulți consumatori au fost blocați acasă și nu au putut să viziteze magazinele. Experții spun că comerțul social este de așteptat să devină noua linie de bază în cumpărăturile digitale .
„În toate scopurile, acesta devine următorul centru comercial”, a declarat Rob Garf, vicepreședinte al industriei la divizia de retail și bunuri de larg consum a Salesforce, la panelul Insider IGNITION: A Revolution Revolution din noiembrie 2020. „Nu dormi mai departe. asta”, a avertizat el.
Într-o conversație cu Insider din mai 2021, Suketu Gandhi, partener la firma de consultanță în management Kearney, a spus că nevoia unei experiențe de cumpărături online mai interactive și mai personale conduce la schimbare.
“Site-ul web a murit. Este atât de lipsit de imaginație și de plictisitor în acest moment, așa că trebuie să existe un înlocuitor”, a spus el, comentând despre potențialul de creștere a cumpărăturilor live în SUA, care este încă la început.